Selasa, 22 November 2011

Choral Speaking

Hmm... Apahal aku tetiba rindu nak choral speaking ohh? :/ Cuti ni dah macam-macam benda aku nak. Nak belajar pun ada, nak pegi jalan-jalan pun ada, sekarang ni nak choral speaking? Adoyai. Mungkin dah banyak kenangan pahit manis yang ditempuhi bersama. Walaupun masa aku join choral speaking ni, tak pernah jadi juara tapi memang best lah. Hehe

First time aku join choral speaking masa aku Form 1. Masa tu budak Form 2 ada masuk kelas kami tanya siapa nak join. Tak tau la kenapa takda orang angkat tangan. Last-last aku sorang jak angkat tangan. Lepas budak Form 2 keluar, kawan semua cakap 'aku nak join jugak lah'. Tadi kenapa tak cakap? =.=' So tak silap aku the next day ada audition, kena tell about ourselves in front of the teachers. One thing lead into another, aku masuklah team choral speaking SMK Wira Penrissen. Sobsob :')

Masa aku Form 1, script dia tajuk 'Peculiar Malaysians'. memang best lah script tu. Very amusing. Competition dekat SMK Balai Ringin, jauh woo. Tapi malangnya kami dapat tempat kedua kalah dengan SMK Muara Tuang :( But at least we got the award for best conductor. Masa tu memang kecewa jiwang karat berkarat-karat lah. Walaupun ada tempat tapi bukan juara. Bak kata pepatah, iPhone 4S dipinta,  iPhone 3GS diterima.

And then Form 2 takda competition. Taktaulah kenapa pulak. No budget kot :| Second competition early this year. Ah, tahun ni interesting sikit. Ada drama gitu. Kamiorang ada 3 minggu jak untuk practice script. Masa hari competition tu, ada sekolah yang SAMA SCRIPT dengan kami! Adoh! Hati memang dah nervous masa tu. Dahla sekolah kami last yang perform. Nanti mesti orang ingat yang kami copy script ni. Actually, kedua-dua sekolah ambik script dari sekolah yang memang terkenal dengan choral speaking-nya. So kami tak menang lah. Tapi, ada tapi jugak. Sekolah kami dapat markah tertinggi untuk performance dan sekali lagi dapat best conductor. eee... bagus jugak conductor sekolah aku tu ya hihi

Beberapa minggu sekepas itu, cikgu panggil group choral speaking ni lagi, tanya nak pegi competition lagi tak, kali ni untuk sambutan hari guru peringkat negeri. At first semua orang was-was nak join, pertandingan 2 minggu  lagi. Last-last join, start everything from scratch, script takda, movements takda. Buat script dah nak 1 minggu lepas  tu tinggal 1 minggu jak nak rehearsal. Then, jeng jeng jeng dapat 2nd place lagi. Ish, tapi masa tu kami takda pun rasa marah atau kecewa sebab kami tau memng boleh tahan orang berlatih 1 minggu dapat second place. Okla tu kan? This year cikgu ada suruh aku buat script untuk tahun depan, tapi sampai sekarang tak siap-siap. Tak tau la nak buat camana, nak buat yang lucu ke atau heart-moving. Esok lah nak mula. Hehe. Wish me luck guys :)

PS1: idk why I'm suddenly writing in BM here. Once in a while I like to stir things up you know, like when you cook, you gotta add a little variety or else no one is gonna eat you food.

PS2: maybe you have noticed that i added ads in my blog now. if you really care for me, do click those ads, its free and totally virus free unlike those "congratulations, claim your free iPad" ads. im not forcing you guys in any ways :)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar